Publicat Un mar entre tots dos

He publicat a la secció de Prosa del Blog un experiment de novel·la juvenil que vaig començar a escriure quan tenia 14 anys i la vaig acabar als 15. I dic experiment perquè com comprendreu als 14 anys encara no has sentit parlar de tècnica novel·lística ni has estudiat literatura. Em vaig inspirar en el llibre 50 coses senzilles que tu pots fer per a salvar la terra que regalaven a La Caixa i vaig crear un personatge, l’Ariadna,  a qui sí que l’importaven aquestes coses. A l’any 1995 se sentia poc parlar del canvi climàtic i el reciclatge era encara un tema del que es començava a parlar però no es posava en pràctica. Per exemple, a la meva ciutat (Tortosa) encara no hi havia tots els contenidors per a separar les escombraries i en general la gent no hi estava molt conscienciada.  
Vaig ambientar la novel·la a Barcelona per a distanciar-me del meu entorn. Vaig treballar els diàlegs entre personatges encara que hi ha alguns barbarismes i expressions occidentals  que la gent de Barcelona no utilitza, a part de construccions sintàctiques errònies.  Llavors encara no tenia el nivell C de català malgrat tot, l’he volgut publicar així perquè forma part de la meva vida.  Escrivia perquè m’ha agradat sempre escriure i aquesta és l’única explicació que hi trobo a passar-me hores i hores asseguda amb les meves històries sense tenir-ne cap obligació:  primer amb bolígraf, després amb màquina d’escriure tradicional, després em vaig passar a la màquina elèctrica i, per últim, a l’ordinador. No fou fins més tard, l’any 1998, quan em parlaren per primer cop del procés de reescriptura que ha de fer  tot escriptor, però això ja forma part d’un altre tema.

One thought on “Publicat Un mar entre tots dos

Responder

