Sí, jo també sóc bilingüe

Escric aquest escrit perquè he rebut algun que altre missatge preguntant-me perquè mesclo dues llengües al meu bloc. Doncs bé, el meu bloc reflexa com sóc jo realment, una persona bilingüe. Rere dia a dia parlo dues llengües a la meva vida, utilitzo tant el català com el castellà i no m’importa fer-ho. Si algú em parla en castellà no m’importa contestar-li en l’idioma amb el que em parla, tinc facilitat per canviar i encara que em trobi a Catalunya i, ho crec convenient, utilitzo el castellà. Per a mi una llengua serveix sobretot per a comunicar i jo me les estimo les llengües, m’agrada descobrir-les , esbrinar-les, admirar la seva riquesa i a n’aquestes altures penso que m’agradaria saber-ne més de llengües. No m’agrada entrar en idees polítiques, jo defenso les dues llengües amb les que parlo, les he conegut des de sempre ja que tinc família tant catalana com castellana. I tu amb quin idioma penses? Jo penso en català però el meu home, tot i ser català, sé que pensa en castellà. Els pensaments són lliures i no es poden imposar. I tu amb quin idioma llegeixes o escrius? Llegeixo i escric amb els dos, m’agrada combinar-los entre sí , en perfecta harmonia. Per això, al meu bloc us trobareu una mescla dels dos idiomes amb els que sento, espero que no us avorriu.

Responder

